Paragrafen

Bedrijfsvoering

Inkoop

In 2026 geven we verder invulling aan de in 2025 ingezette professionalisering van de inkoopfunctie. Daarvoor gebruiken we o.a. de inkoopkalender structureel in als sturingsinstrument. Verder zetten we, waar mogelijk, in op samenwerking met andere gemeenten bij aanbestedings- en inkooptrajecten om schaalvoordelen te benutten, kennis te delen en de efficiency te vergroten.

Daarnaast gaan we in 2026 nadrukkelijk aan de slag met het professionaliseren van contractbeheer door het implementeren van een gebruiksvriendelijk contractregistratiesysteem met signaleringsmogelijkheden, het aanwijzen van één verantwoordelijke voor centrale registratie van de contracten, het actief monitoren van contractprestaties en het voeren van periodieke leveranciersbeoordelingen. Hierdoor nemen inefficiënties en rechtmatigheidsrisico's af en nemen compliance en kostenbesparingen toe waardoor we de in het bestuursakkoord 2022–2026 opgenomen besparingen realiseren.

Dit kunnen we niet realiseren binnen de huidige beschikbare middelen waarom we adviseren om hiervoor een structurele stelpost van €100.000 op te nemen in de begroting.

Deze pagina is gebouwd op 10/08/2025 07:28:44 met de export van 10/08/2025 07:19:44